Járműpark

Sovány pénzű vasútmodellező járműparkja bizony igen lassan gyarapodik. Az ember éveken át rendszeresen figyeli a használt piacot, vadászik erre-arra - közben pedig rátalál olyan darabokra, amik ugyan nem illenek (egyenlőre) sehová, de nem lehet őket otthagyni.
Minden darab egyenként kis ékszer, kincs, amit hetekig vár az ember, ünnep, amikor megjön, nap mint nap kézbeveszi, megcsodálja.. 
Így aztán - bár van már néhány darab - még mindig alig állítható össze a tervezett pályán futtatható, odaillő szerelvény.

A lista a beszerzés sorrendjében készült.
Egyenlőre sajnos elég rövid ahhoz, hogy így is használható legyen.
Ha annyi járművem, lesz,  mint a MÁV-nak, majd csoportosítom őket :)


A járművek a képre kattintva nagyban is megnézhetőek!
(
A fotók az első kísérletképp épített, akkor még félkész diorámán készültek)


2.t. DB tartálykocsi

Szállítmány: ásványolajos
Pályaszáma: 21 80 735 521 9-0

Ez volt az első Z járművem, Danitól kaptam 2011 karácsonyán
Ha jól tudom a spanyol ebuy-ról rendelték meg Marcellal. Gyári dobozában, kifogástalan állapotban érkezett és van a mai napig is



Gőzmozdony
Szertartályos
Tengelyelrendezés: 1C

Vaterán találtam, három kis teherkocsi társaságában mindössze 15.000 ft-ért. Egyik járműnek sem volt doboza, nem sokat tudok róluk. Az eBuy-n találtam hasonlót - eszerint ez egy belga gőzős modelljének limitált kiadása a Marklintől.




 2.t. DB alacsony oldalfalú teherkocsi 

Pályaszáma: 343 0001-2

A gőzmozdonnyal együtt érkezett. Doboza nem volt, így annyit tudok róla, amennyi a felirataiból olvasható.




2.t. DB fedett teherkocsi

Pályaszáma: 11 80 083 4042-4

A gőzmozdonnyal együtt érkezett. Doboza nem volt, így annyit tudok róla, amennyi a felirataiból olvasható.





2.t. DB magas oldalfalú teherkocsi


Pályaszáma: 01 80 584 2732-0

A gőzmozdonnyal együtt érkezett. Doboza nem volt, így annyit tudok róla, amennyi a felirataiból olvasható.





2.t.  2.oszt.személykocsi

Pályaszáma: Ma használatos pályaszáma nincs

Az első személykocsimat egy debreceni kollega árulta Vaterán. Emlékszem, valahol a külvárosban vettem át az utcán :) Nagyon boldog voltam vele, illett a mozdonyomhoz, és egyből beindította a fantáziám: II. korszak-beli, kanyargós hegyi pályát fogok építeni,.. :)





2.t.  teherkocsi, ásványvizes tartályokkal

Pályaszáma: .. .. 512 998 . (feltehetően nem ma használatos forma)

A Marklin "Museumwagen" sorozatának tagja, a háború utáni időszakot idézi. Három darabot találtam vaterán ebből a sorozatból, exlusiv fém dobozban érkeztek.




2.t.  alacsony oldalfalú teherkocsi, 

Pályaszáma: .. .. 46 719 ... (feltehetően nem ma használatos forma)

A Marklin "Museumwagen" sorozatának tagja, a háború utáni időszakot idézi. Egy gépgyári munkagép is van hozzá szállítmány gyanánt.






2.t.  fedett teherkocsi, 

Pályaszáma: .. .. 512 008 ... (feltehetően nem ma használatos forma)

A Marklin "Museumwagen" sorozatának tagja, a háború utáni időszakot idézi. Ez egy bőrgyár kocsija. Egy villás targonca is van mellette, de az sehogy sem illett a nyilt vonali fotóhoz :)




2.t.  fedett teherkocsi, karácsonyi kiadás 

Pályaszáma: .. .. ... (karácsonyi ajándék-kocsi)

A Marklin karácsonyi kocsisorozatából való.
Ezeket a kocsikat eredetileg nem akartam megvenni, mert nem "igazi"  kocsik modelljei.
De amikor három "muzeum-wagen"-re alkudoztam, az eladó a fizetendő öszegből nem engedett, helyette felajánlotta, hogy ezeket ingyen ráadásnak adja. Végül elfogadtam az ajánlatot.
Nem bántam meg - igazi különlegességek ezek a kocsik, speciális ajándék-csomagolásban. Ez egy gőzmozdony-formájú plexi-doboz belsejében látszik lebegni :)





2.t.  fedett teherkocsi, karácsonyi kiadás 

Pályaszáma: .. .. ... (karácsonyi ajándék-kocsi)

A másik karácsonyi kocsisorozatból való kocsi
Ez egy ház-formájú plexi-doboz belsejében látszik lebegni :)




DB "Silbering" szerelvény 1-2.oszt. 4t. személykocsija

Pályaszáma: 50 80 31 34 377-7

Remélem, jól olvasom a pályaszámot - kissé már mgkopott.
Ez a kocsi sem illett elképzeléseimbe (II.korszakbeli kicsi hegyi pályát fogok építeni) de a véletlen úgy hozta, hogy az II.oszt. párjával árulták, sőt ugyanebben az időben valaki más a vezérlőkocsiját is eladásra kínálta. Mindezt ráadásul igen kedvező áron. Hab a tortán, hogy hozzá illő mozdonyt is árverezett valaki, szintén megfizethető áron. Úgyhogy olyan szerencsésen összeálltak a dolgok, hogy egyszerüen nem lehetett ott hagyni. (Lesz még nekem egyszer fővonalat megjelenítő nagyobb terepasztalom is :) )





DB "Silbering" szerelvény 2.oszt. 4t. személykocsija

Pályaszáma: 50 80 31 .. .. ... - .







DB "Silbering" szerelvény vezérlőkocsija

Pályaszáma: 50 80 31 34 080-5







DB "Silbering" szerelvényhez vásárolt UBoat dieselmozdony

Pályaszáma: 221 131-6

Ez a gép is kissé "környezetidegenként" fog futni első kis terepasztalomon. (úgysem fogom tudni megállni, hogy fel ne tegyem :) ) De az igazi ideje akkor jön el, ha már fővonalon húzhatja a saját Silbering-szerelvényét :) - a nagyvasútnál, ha jól tudom, ez elég jellegzetes összeállítás.





DB 4.t. személykocsi a II.korszakból 
München - Berlin vonalon közlekedő korabeli gyorsvonati kocsi
Pályaszáma: ?

Igazából 2t. személykocsira vadásztam már hónapok óta, hiába.
Ez a kocsi viszont - ha nem is mellékvonali - de legalább a korszak stimmel, és gyönyörű.. :)
Sajnos párjára még nem leltem, így hát kezdetben valószínüleg a 2t. kocsival fog együtt futni



2.t.  2.oszt.személykocsi

Pályaszáma: Ma használatos pályaszáma nincs

Mégis csak megtaláltam a 2t. szeméykocsim párját! :)
Az Attila utcai bolt kínálta hazsnáltan. Igaz, nem túl olcsón, de mivel oly régen vadászom rá, nem lehetett otthagyni (Ebay-ről rendelve sem lett volna olcsóbb) A tervezett II. korszak-beli, kanyargós hegyi pályámon most már ha nem is túl hosszú, de stílusos vonat mehet :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése